Je jedným z popredných európskych distribútorov ovocia a zeleniny. Spoločnosť Anecoop si vybrala Informačný systém KARAT a projekt realizovala prostredníctvom nášho implementačného partnera AXIMA spol. s r. o. a uviedla ho do ostrej prevádzky v októbri 2021.
Anecoop Praha s.r.o. zahájila svoju činnosť v roku 1999, kedy Anecoop založilo obchodnú kanceláriu v Českej republike s cieľom posilniť užší vzťah s klientmi z Českej republiky a susedných krajinách: Slovenska, Maďarska, Slovinska, Chorvátska a Balkánu. V súčasnosti zahŕňa dve logistické centrá a stala sa tak strategickým bodom v obchodnej sieti Anecoop s viac ako 33 000 tonami produktov uvádzaných na trh.
Rozhodla znalosť odboru a pozitívne referencie existujúcich zákazníkov IS KARAT
Rozhodnutie zaviesť nový ERP systém vychádzalo z nedostatočných schopností pôvodného ERP riešenia.
To napríklad nepodporovalo výkazy pre systémy EKO-KOM a Intrastat, obalové hospodárstvo a ďalšie funkcie, ktoré po novom pomáhajú procesy optimalizovať. Jednou z kľúčových požiadaviek bolo kompletné zjednotenie skladového hospodárstva, logistiky a účtovníctva. Dôležitým rozhodujúcim kritériom pre výber IS KARAT bolo špeciálne odborové riešenie pre veľkoobchod ovocie/zelenina a pozitívne referencie od existujúcich zákazníkov. ERP KARAT pomáha s plánovaním objednávok od zákazníkov i plánovaním denného rozvozu.
Hlavné prínosy
- Integrácia všetkých obchodných i ekonomických procesov v jednom systéme.
- Prispôsobenie IS KARAT obchodným procesom a zvyklostiam firmy.
- Vytvorenie modulu pre podporu logistiky, kedy je možné z jednotlivých požiadaviek na prepravu (vydaných a prijatých objednávok) plánovať a zostavovať obsadenosť jednotlivých kamiónov.
- Využitie prepojenosti všetkých operatívnych modulov s účtovnými modulmi. Z primárnych dát objednávok vzniká veľká časť prijatých faktúr, ktoré sú v druhom kroku účtovne likvidované na jednotlivé zákazky (obchodné prípady). Pre tento druhý stupeň likvidácie bol vytvorený firemný nástroj.
- Podstatným prvkom je i možnosť vyhodnotenia obchodného prípadu v štruktúre kalkulácie, ktorá ju sprevádza už od začiatku zostavovania predajného cenníka a končí likvidáciou prijatých faktúr.
- Veľmi dôležité je taktiež využitie nástrojov pre zostavovanie výkazu, ako je Intrastat alebo EKO-KOM.
Zdieľať na sociálnych sieťach