Dochádzkový systém
Používali ste tradičné „čítačky“, alebo papierové evidenčné lístky? Moderný dochádzkový systém ponúka vašej firme oveľa viac možností.

Umožňuje nielen sledovať dochádzku pracovníkov, ale tiež v reálnom čase vyhodnotiť aktuálny stav a premietnuť dochádzku do spracovania miezd.
Hlavné prínosy a funkcie dochádzkového systému
- zápis dochádzky – príchod, odchod, obed či iné prerušenie, služobná cesta, návšteva lekára, atď.
- odstránenie papierových žiadaniek vďaka elektronickému systému schvaľovania absencií
- zjednodušenie spracovania miezd, zápis do mzdových zložiek
- prehľad o prítomnosti/neprítomnosti pracovníkov a on-line vyhodnotení aktuálneho stavu
- možnosť distribúcie práce konkrétnym vedúcim pracovníkom
- individuálne nastavenia pre rôzne skupiny pracovníkov
- efektívne spracovanie dát s online prepojením na ERP systém
- priame napojenie na dochádzkové terminály (HW terminály)
- minimálne nároky na obsluhu
Spôsoby zhotovovania dochádzky
1. Priamym zhotovením v IS KARAT
Priamo v ponuke IS KARAT má prihlásený užívateľ k dispozícii voľby pre zápis všetkých udalostí súvisiacich s jeho prítomnosťou na pracovisku.
2. Priamym zhotovením v IS KARAT / Simulácia terminálu
Výsledkom tohto nastavenia systému je zadávanie dát pomocou podobnej obrazovky, akú majú pracovníci k dispozícii v prípade použitia fyzických dochádzkových terminálov.
3. Zhotovenie prostredníctvom Portálu interných agend
V prípade zakúpenia príslušného modulu je možné vytvárať dochádzku s využitím portálu, kde je možné dochádzku jednak zadávať, jednak v prípade príslušných práv nahliadať na ostatné záznamy. Vďaka tomu je možné sledovať v on-line režime aktuálny stav prítomnosti pracovníkov.
4. Zhotovenie prostredníctvom terminálu
Najvýhodnejším a najpohodlnejším spôsobom je vytváranie dát prostredníctvom fyzického dochádzkového terminálu. Ide o jednoúčelové zariadenie, ktoré je inštalované podľa potrieb prevádzkovateľa (pri vchode do budov, na pracovisku, …). Každý pracovník dostane identifikačný čip, alebo kartu a jednoduchou voľbou udalosti a priložením identifikačného prvku dôjde k hláseniu a zápisu do IS KARAT. Základnou funkciou terminálu je evidencia začiatku a konca zvolenej udalosti, ktorej správanie sa definuje priamo v IS KARAT

5. Zhotovenie prostredníctvom dotykového zariadenia
Pre dotyková zariadenia s OS Windows (UWP) alebo Android je k dispozícii natívna aplikácia verne simulujúci dochádzkový terminál.Tato aplikácia využíva komponentu WebView (HTML stránku generovanú z IS KARAT) a je teda veľmi otvorená pre ľubovoľné úpravy bez nutnosti riešenia na strane aplikácie.

Ďalšie dôležité funkcie dochádzkového systému
Žiadanky o dovolenku
Systém umožňuje evidovať žiadanky pracovníkov o dovolenku. Nadobudnutá žiadanka sa v systéme zaeviduje a odosiela sa e-mail nadriadenému pracovníkovi, aby žiadosť posúdil a schválil, alebo zamietol. O výsledku je žiadateľ následne informovaný a schválené žiadanky sa automaticky pri spracovaní prepíšu do absencií ako dovolenka.
Sankcie, manká, odmeny
Evidencia sankcií, mánk a odmien je motivačným nástrojom, určeným pre nadriadených pracovníkov, bez nutnosti prístupu k mzdovým evidenciám IS KARAT.
Použitie terminálu pre otváranie dverí
Pri použití dverného terminálu sa využívajú externé čítačky. Terminál je možné využiť i v kombinovanom režime pre otváranie dverí a hlásenie udalostí. Vďaka terminálu môžete evidovať prístupy do miestností i nastavovať prístupové práva.